Jäsenyys

Valokuvakeskus Nykyaika ry toivottaa kaikki jäsenet tervetulleeksi ideoimaan ja kehittämään toimintaamme. Kannatusjäsenyys on avoin kaikille toiminnastamme kiinnostuneille. Kannatusjäsenellä ei ole velvoitteita, eikä vastuuta yhdistyksessä. Varsinaisina jäseninä meillä on pääsääntöisesti valokuva- ja kuvataiteilijoita, tutkijoita ja alalla toimivia henkilöitä.

Varsinaiseksi jäseneksi hakeminen:

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi hakea sen tarkoituksen hyväksyvä henkilö. Varsinaisilla jäsenillä, jotka ovat täyttäneet 15 vuotta, on äänioikeus yhdistyksen kokouksissa. Varsinaiset jäsenet hyväksyy hallitus kirjallisesta hakemuksesta.

Voit hakea jäsenyyttä täyttämällä sähköisen lomakkeen tai tulostamalla ja täyttämällä oheisen jäsenhakemuslomakkeen. Palauta se allekirjoitettuna toimistoomme. Hakemuslomakkeen lisäksi hakijoita pyydetään liittämään hakemukseen 1) vapaamuotoinen kirjelmä, jossa ilmaistaan miksi hakeutuu jäseneksi 2)  linkki kotisivuille tai sähköinen portfolio.

Hallitus käsittelee jäsenhakemuksen seuraavassa kokouksessaan.

Jäsenmaksu 2023: Varsinainen jäsen 30 €
Yhdistyksen jäsenenä saat halutessasi Nykyajan sivuille linkin omille kotisivuillesi, sähköisen jäsentiedotteen kerran kuukaudessa, mahdollisuuden tarjota teoksiasi seuran omiin näyttelyihin ja lisäksi alennuksia alan liikkeistä.

Kannattajajäseneksi liittyminen:

Yhdistyksen kannattajajäseneksi voi hakea sen tarkoitusta kannattava henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö. Kannattajajäsenillä ei ole äänioikeutta yhdistyksen kokouksissa. Pyydämme lähettämään vapaamuotoisen viestin toiminnanjohtajalle (director.nykyaika [at] backlight.fi). Hallitus hyväksyy jäsenhakemuksen seuraavassa kokouksessaan.

Kannatusjäsenyysmaksu:

• henkilöt: 50 €
  • 1-5 henkilön yritykset ja yhteisöt: 150 €
  • yli 5 henkilön yritykset ja yhteisöt: 250 €

Yksi vapaavalintainen vedos lahjoitetaan uusille kannatusjäsenille

Valokuvakeskus Nykyaika ry on julkaissut kuvasalkun, joka sisältää 16 erillistä valokuvateosta. Uusi kannatusjäsen saa liittymälahjakseen valita kansiosta yhden pigmenttivedoksen (30×43 cm) suoritettuaan kannatusjäsenmaksun.

Valokuvakeskus Nykyaika ry:n 16 vedoksen kuvasalkku

Salkun kuvatiedostot on saatu lahjoituksena seuraavilta yhdistyksen jäseniltä:
Terhi Asumaniemi – Helinä Hukkataival – Aimo Hyvärinen – Petri Ihanus – Soile Iivonen – Riitta Järvelä – Janne Laine – Mirja Paljakka – Marja Pirilä – Asko Salminen – Saara Sillanpää – Merja Tanhua – Marja-Liisa Torniainen – Jaana Tyrmi – Risto Vainio – Hans Viebrock.

Kannatusjäsenillä on tulevaisuudessa myös mahdollisuus hankkia lisää kuvasalkun vedoksia myyntivälityksellä vaikkapa yrityksen henkilökunta- tai asiakaslahjoiksi.

Valokuvakeskusten yhteisjäsenyys:

Vuoden 2024 alusta lähtien Suomen seitsemän alueellista valokuvakeskusta ottavat käyttöönsä valokuvakeskusten yhteisjäsenyyden. Valokuvakeskusten yhteisjäsenyys antaa valokuvataiteen ystäville mahdollisuuksia hyödyntää useampien valokuvakeskusten jäsenetuja yhden jäsenmaksun hinnalla.

Yhteisjäsenyydessä mukana olevat valokuvakeskukset tarjoavat jäsenilleen etuja mm. analogisten ja digitaalisten valokuvalaboratorioiden käytöstä, alennuksia alueellisten yhteistyökumppanien liikkeissä, asiantuntijapalveluita sekä mahdollisuuksia osallistua jäsennäyttelyihin.

Alla luetellut yhteisjäsenyyden edut kuuluvat kaikille valokuvakeskuksien jäsenille valokuvakeskuksesta riippumatta. Henkilö voi olla vain yhden valokuvakeskuksen jäsen, mutta hyödyntää yhteisjäsenyyden etuja liikkuessaan eri paikkakunnilla.

Mukana olevat valokuvakeskukset: Valokuvakeskus Raasepori – Fotocentrum Raseborg rf (Raasepori), Luovan valokuvauksen keskus ry (Jyväskylä), Pohjoinen valokuvakeskus – Nordliga fotocentret ry (Oulu), Pohjanmaan valokuvakeskus Lakeus ry (POVA) (Lapua), Valokuvakeskus Nykyaika ry (Tampere), Valokuvakeskus Peri ry (Turku) ja VB-valokuvakeskus (Victor Barsokevitsch -Seura ry) (Kuopio). Yhteisjäsenyys astuu voimaan 1.3.2024.

Yhteisjäsenyyden edut

Valokuvakeskus Nykyaika ry (Tampere)

• Jäsennäyttely

• Jäsenhinnoilla työpajoihin